Jak dbać o dietę przy zagrożeniu cukrzycą?

Automatycznie zapisany szkic

Cukrzyca stanowi jedno z powszechnych i bardzo poważnych schorzeń. Jeżeli jednak jest dobrze kontrolowana, można z nią żyć długie lata. Najlepiej byłoby jednak unikać rozwinięcia się tej choroby. Dlatego też, osoby, u których rozpoznano stan przedcukrzycowy, powinny zadbać o odpowiedni styl życia. To samo dotyczy osób, które borykają się z insulinoopornością.

Postaw na regularność posiłków

W przypadku jakiegokolwiek zagrożenia cukrzycą, należy zadbać o regularność posiłków. W przeciwnym bowiem razie, choroba może się rozwinąć. Na pewno dobrze byłoby więc jadać co trzy, cztery godziny. Częstsze posiłki mogą powodować zbyt wysoki poziom cukru we krwi. Rzadsze posiłki mogą zaś doprowadzić do rozwoju tak zwanej hipoglikemii reaktywnej. Zarówno jeden, jak i drugi stan jest niepożądany. Warto więc ustawić sobie w telefonie alarm, który będzie przypominał nam o konieczności spożycia posiłku.

Unikaj produktów z wysokim indeksem glikemicznym

Jeżeli interesuje nas prewencja cukrzycy typu drugiego, warto byłoby zdecydować się na unikanie produktów z wysokim indeksem glikemicznym. Nie sposób nie zauważyć, że są one wyjątkowo niewskazane w przypadku cukrzycy. Warto byłoby więc dowiedzieć się, które produkty mają wysoki indeks glikemiczny. Następnie, należy pomyśleć o usunięciu ich ze swojej codziennej diety. Niektóre z nich można oczywiście spożywać, ale w ograniczonych ilościach. Produkty żywnościowe ze średnim oraz niskim indeksem glikemicznym powinny stanowić podstawę naszej diety. Warto w szczególności interesować się gruboziarnistymi kaszami, a także pełnoziarnistym pieczywem. Jeżeli spożywamy owoce, wybierajmy te jagodowe. Najlepiej sprawdzi się malina, czereśnia, porzeczka czy truskawka. Owoce, takie jak banany, gruszki czy winogrona jedzmy z umiarem. Można jednak sięgać po nie od czasu do czasu. Owoce i warzywa z wyższym indeksem glikemicznym starajmy się łączyć z jakimś źródłem tłuszczy bądź białek. Mogą to być orzeszki, a także produkty mleczne, takie jak na przykład jogurt grecki.

Zrezygnuj z przetworzonej żywności

Jeżeli jesteśmy zagrożeni cukrzycą typu drugiego, koniecznie musimy postarać się o rezygnację z przetworzonej żywności. Wskazane będzie więc unikanie dań typu fast food. Dania te mogą bowiem bardzo negatywnie odbić się na naszej glikemii. Nie sposób nie zauważyć, że wysoko przetworzona żywność zawiera spore ilości cukru rafinowanego oraz soli. Ich spożycie w nadmiernych ilościach prowadzi nie tylko do rozwoju cukrzycy. Spożywanie dużej ilości fast foodów może powodować również choroby takie jak nadciśnienie tętnicze krwi. Nie oznacza to jednak, że nie możemy jadać w ogóle pizzy. Należy jedynie postarać się o to, aby jej spożycie nie było zbyt częste. W przeciwnym razie, musimy liczyć się z negatywnymi skutkami zdrowotnymi, o których wspomniano.

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna

Jeżeli chcemy ustrzec się cukrzycy typu drugiego, warto byłoby również postarać się o aktywność fizyczną. Nie należy jednak zapominać o tym, że musi być ona regularna. W przeciwnym razie nie przyniesie pożądanych rezultatów. Należałoby także zdecydować się na wybór takiej formy aktywności, która sprawia nam przyjemność. W przeciwnym bowiem razie mowy o efektach być nie może. Aktywność, do której musimy się zmuszać rzadko kiedy pozytywnie na nas wpływa. Wśród sportów, które dobrze jest uprawiać przy cukrzycy wyróżnić należy jogę, jogging, a także nordic walking. Pomocne bywają też spacery na świeżym powietrzu. Najlepszym rozwiązaniem będą długie spacery w otoczeniu przyrody.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.