Dieta o niskim indeksie glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym

Czy od jakiegoś czasu borykasz się z różnymi dolegliwościami? Masz problemy z zasypianiem, a może stajesz się senny tuż po zjedzeniu posiłku? Poznaj przyczyny i objawy insulinooporności, a także dowiedz się jaka dieta będzie najbardziej korzystna przy tym schorzeniu.

Czym są insulinooporność i indeks glikemiczny?

Insulinooporność to nic innego, jak obniżona wrażliwość mięśni, wątroby oraz innych tkanek na insulinę. Zatem czym jest insulina? To hormon odpowiadający za regulację poziomu cukru w naszej krwi. Insulinooporność jest schorzeniem, które nie występuje osobno. Bardzo często powiązana jest między innymi z otyłością brzuszną, nadciśnieniem tętniczym, a nawet z cukrzycą typu 2. Aby odpowiednio funkcjonować, powinniśmy spożywać posiłki o odpowiednim indeksie glikemicznym.

Indeks glikemiczny to swego rodzaju wskaźnik, który komunikuje nam ilość stężenia cukru we krwi po zjedzeniu posiłku. Każdy produkt posiada swój indeks glikemiczny, dzięki czemu wiemy, jak mocno dany produkt jest w stanie podnieść poziom glukozy w naszej krwi. Zatem podczas borykania się z insulinoopornością, powinniśmy zwracać uwagę na indeks glikemiczny w produktach, które spożywamy na co dzień.

Dieta przy insulinooporności

Dieta dla osoby borykającej się z insulinoopornością to nic innego, jak zdrowa dieta polegająca na weryfikacji indeksu glikemicznego w poszczególnych produktach spożywczych. Sięgamy wówczas po produkty z niskim indeksem glikemicznym, które nie podnoszą poziomu glukozy w naszej krwi w radykalny sposób. Przede wszystkim z naszej diety powinniśmy wykluczyć wszelkiego rodzaju słodycze i produkty zawierające cukier, które są niewskazane dla osób z insulinoopornością.

Niestety powinniśmy również ograniczyć spożywanie owoców, w których gromadzą się duże ilości cukrów prostych. Nie będzie nam sprzyjało również jedzenie tłustych potraw i mięs, takich jak karkówka czy boczek. Kolejnym produktem, który gości na stołach każdego jest ziemniak. Także ten produkt ma bardzo wysoki indeks glikemiczny, co sprawia, że jest on niewskazany podczas takiej diety praktycznie w każdej postaci. Nie sprawdzą się też w takim przypadku produkty zbożowe oczyszczone, czyli jak sama nazwa wskazuje białe pieczywo, biały ryż, drobne kasze oraz różnego rodzaju pieczywo słodkie.

Aby nasza dieta przyniosła oczekiwane rezultaty, należy dokładnie zaplanować każdy posiłek podczas codziennego dnia. Dania powinny być odpowiednio skomponowane, aby dostarczały nam wszystkich niezbędnych składników mineralnych oraz miały odpowiedni indeks glikemiczny. Niewielka ilość osób wie, że najlepsze w takiej diecie będą warzywa gotowane al dente. Stawiajmy na produkty, które są twardsze, ponieważ rozgotowane warzywa mają większy indeks glikemiczny, niż te ugotowane na twardo.

Co zrobić, aby odpowiednio się odżywiać?

Jak każdy z nas wie, odpowiednia dieta bywa bardzo trudna. Samodzielne przyrządzanie i komponowanie posiłków, może stanowić nie lada wyzwania. Ale istnieje sposób, który z pewnością ułatwi nam prowadzenie zdrowego trybu życia. Jest to catering dietetyczny, oferujący zdrowe posiłki w formie diety pudełkowej, w której zawarta jest odpowiednia kaloryczność spełniająca zapotrzebowanie energii na cały dzień. Najlepszą formą tego typu cateringu jest Gastro Monkey, który szczególną uwagę poświęca jakości swoich dań. Posiłki są odpowiednio przyrządzone, a produkty są dobrane tak, aby spełniały założenia każdej diety. Catering bazuje na zasadach zdrowego żywienia człowieka i cechuje się ogromną dbałością o każdego konsumenta. Nie zwlekaj i odwiedź stronę internetową Gastro Monkey i zdecyduj się na odpowiednią dla Ciebie dietę.

Sprawdź, jakie pieczywo na diecie warto jeść!
Czym jest biała dieta i co jeść, aby jej przestrzegać?
Czy dieta Keto jest zdrowa i bezpieczna?

Dodaj komentarz